Náhodná hláška

pondělí 21. března 2011

Poznal jsem lepší život, teď za to trpím...

Je mi 17, jsem mladý. Celý život mám před sebou... blah, blah...
Jsem ošklivý, zvrácený, líný, demoralizovaný a bez špetky sebeúcty. Dodělal jsem základku v naději, že SŠ bude něčím lepší, že se možná nebudeme učit zbytečné věci a že i spolužáci zmoudří... Hluboké zklamání vedlo k tomu, že jsem se ve škole (IT) dozvěděl, že před monitorem svůj smysl života nenajdu... Začal jsem ho tedy hledat a jinde... A hledat jsem začal tam kde to znám nejlépe a jsem si nejjistější - na internetu. Brzy na tom jsem našel stránku, která se tvářila jako plná lidí mě podobných, což je užitečné, protože lidé mě podobní budou řešit podobné problémy a budou mít nějaké zkušenosti, které by mohli sdílet... Zažádal jsem si tedy o registraci a bum, neschváleno. Jeden, resp. jedna ze členů se bála, že vzhledem k mojí geografické pozici bych se mohl chtít registrovat proto, abych ji v reálném světě snad nějak ublížil... Online jsem ji ubezpečil, že tomu tak není a podmínkou registrace se stalo osobní setkání. A tak jsem na onu osudovou schůzku šel. Pěkné místo, hřbitov na kopci, obrovský portál, kamenné sochy... Sedl jsem si na lavičku a čekal... Blížila se ke mně postava a já tušil, že to bude ona, protože byla stejně nevýrazně oblečena jako já... Je nás totiž snazší šatit než živit... Ten den jsme se až do západu slunce procházeli a vyprávěli si o sobě, věděl jsem, že mezi ně patřím. Ze všech lidí, které jsem znal mi ona byla za jedno odpoledne úplně nejblíž...
Já byl v prváku a ona ve čtvrťáku, ona měla přítele a já byl nevyšukaný ajťáček... I přes to jsme spolu trávili dost času, chodili jsme po keškách a vysedávali v čajovně. Cítil jsem, že jsem konečně našel někoho s kým si chci mít co říct a taky jsem měl. Rozuměli jsme si a to i přes to, že já moc dobře věděl, že z toho nikdy nic víc nebude, nešlo mi o něco víc, měl jsem totiž skutečnou přítelkyni, která mne brala takového jaký jsem byl. Do té doby jsem si nebyl jistý, zda-li někoho takového vůbec najdu. Byly to nádherné chvíle....

Ona úspěšně odmaturovala. Nebudu lhát, sobecky jsem si přál aby se tak nestalo a ona ještě rok zůstala se mnou na konci světa. Poslední den co tu byla jsem ji vzal na oběd a řekl jí, že mi bude chybět... Její odpověď mi dodnes dodává sílu... Řekla mi: "Uč se, ať nerupneš, byl bys tu o rok déle". Odjela daleko, domů a od té doby jsem ji v podstatě neviděl. Zůstal jsem sám, na konci světa se 3 roky průmyslovky na krku. Vzpomínky na krásné chvíle s ní mi bohužel nepřináší flashbacky radosti ale utrpení. Utrpení z toho, jaký je můj život dnes. Čajovnu zavřeli a samotnému se mi po keškách běhat nechce... Často i se slzou v oku hledím na měsíc, protože vím, že se díváme na stejný měsíc. Snad ani ona na mne úplně nezapomněla a snad já ty dva zbývající roky přežiju a dostanu svobodu, nebo něco, co mi pomůže zapomenout...

Trpím každý všední den, každé ráno a každý večer. Trpím za svou opovážlivost nahlížet do post-maturitní budoucnosti. Kéž by mne někdo alespoň svou přítomností v mém prázdném životě zachránil... Měsíc mi září do oken a spolu s monitorem ozařuje mou posmutnělou tvář, právě teď.

Žádné komentáře:

Okomentovat